Wczesnym rankiem 19 maja wszystkie klasy piąte wraz z wychowawcami i opiekunem p. Anną Kozieł-Chodorek wybrały się na dwudniową wycieczkę. Piękna pogoda, dobre humory i radosne podekscytowanie wskazywały, że to będą wspaniałe dwa dni na terenie Jury Krakowsko-Częstochowskiej :)Nasze zwiedzanie rozpoczęliśmy od pięknego, malowniczego Szlaku Orlich Gniazd. Mieliśmy okazję poznać, porównać trzy różne zamki: w Bobolicach, Ogrodzieńcu oraz Rabsztynie.

W Ogrodzieńcu czekał na nas niezwykły przewodnik, który opowiadał nam piękne historie związane z miejscem oraz okolicą. Następnie udaliśmy się do Ojcowskiego Parku Narodowego, do Groty Łokietka, aż w końcu znaleźliśmy się na Pustyni Błędowskiej.

Atrakcjom nie było końca. Późnym wieczorem pokonując ponad 27000 kroków 😉 dotarliśmy na odpoczynek w malowniczej miejscowości Wiśniowa. Kolejnego dnia zwiedzaliśmy głównie Kraków:

Plac Matejki, Pomnik Grunwaldzki, Rynek Krakowski, Wzgórze Wawelskie, pomnik Smoka Wawelskiego. Piękna, słoneczna pogoda towarzyszyła nam również w Ogrodzie Doświadczeń – oddziale Muzeum Inżynierii i Techniki w Krakowie. Na obszarze ponad 6ha poznawaliśmy oryginalne, duże urządzenia demonstrujące zjawiska fizyki, optyki, hydrostatyki czy akustyki, których zadaniem jest pobudzanie do myślenia i nauki. Mieliśmy również okazję bawić się, aby przyswajanie wiedzy było przyjemnością. 🙂

Ostatnim i jakże ciekawym doświadczeniem było spędzenie czasu i wspólna integracja podczas jazdy na wrotkach. Wszyscy – nawet najbardziej nieśmiali spróbowali i świetnie się przy tym bawili 🙂

To były naprawdę wspaniałe, intensywne dni, pełne pozytywnych emocji, nowych wrażeń i wspaniałej zabawy!!!